23 de febrer del 2021

Una altra sega ben a prop. En Ramon de la Mansiona.


(En Quim Colomer m'envia a questa foto amb en Ramon presa pocs dies abans d'agafar el virus. Gràcies, Quim)

Ahir la Vella Dama va fer collita amb el que va plantar la pandèmia del coronavirus. S'emportà al meu veí de Cabrils, en Ramon de ca la Mansiona. Ja era gran, però vés a saber on va ser tocat pel maleït virus, ell i mitja família. Em vénen al cap històries de les pestes...

La feina, la família, la vinya,..., l’any passat els ocells ho van fer malbé tot. Va ser el contractista de quan vaig refer la casa de can Mon tal com jo l’havia coneguda de petit. D’això fa més de trenta anys. Ha estat un bon veí i una bona persona. Ha aconseguit aplegar a tota la família físicament al seu costat. Qui cuidarà la vinya ara?

El trobaré a faltar quan pugi a casa i no l’ensopegui tornant del tros. No podrem comentar, a peu dret, fora al carrer entre el portal de casa seva i el de la meva, el temps, els records compartits dels nostres avantpassats, la vida, ... La desgràcia del contagi te l’ha llevat, ens l’ha llevat.

Descansa en pau, amic. Manola, una abraçada.



.23 de febrer