21 d’abril del 2018

Comprar llibres


Entrar en una llibreria i es desfermen les temptacions. Però sí no donaràs l’abast a llegir tot el que vols, veus que t’interessa o et crida l’atenció! 

Sí, sols anava amb unes intencions concretes: Un llibre per regalar: Volia aquella edició tant aconseguida de “Gargantua y Pantagruel” d’Acantilado que quan l’obsequies et fa quedar com un senyor. També estava interessat en el darrer llibre de Daniel Innerarity, “Política para perplejos”, de Galaxia Gutemberg que espero que sigui la continuació de l’anterior “La política en tiempos de indignación” que em va agradar força, bé com la majoria de coses que escriu. 

Però, llavors vaig aprofitar per adquirir el recent llibre de l’Oriol Bartomeus, “El terratrèmol silenciós”, amb la intenció de poder organitzar-ne la presentació al Foment, i  em vaig disparar i en vaig agafar quatre més, per regalar (ara que ve Sant Jordi), per una altra presentació que ja tinc emparaulada per més endavant, per que és d’actualitat sobre el “procés”, Jordi Canal (els de Península van forts amb el "tema"), i finalment un “totxo” de història, d’aquells que tant m’agraden: més de 800 pàgines amb més d’un centenar de notes i bibliografia: “Emperadores y Bárbaros. El primer milenio de la historia de Europa”, de Peter Heather, Crítica (a tir cert), B-2018.



De les primeres pàgines d’aquest llibre:

“La violencia política y las desigualdades económicas se combinan para hacer de la emigración –en sus múltiples formas- uno de los fenómenos más importantes del mundo moderno.
En el pasado las cosas no eran muy distintas. La historia de la humanidad es la historia de las migraciones.”

21 d’abril.