25 de maig del 2018

Quina joia!


A la bústia de casa em trobo amb un paquet que conté llibres. Sempre són ben rebuts els llibres. Però, què hi ha? Qui els envia? Renoi, tot una joia! L’amic Manuel Cusachs em fa un gran obsequi: el Bestiolari d’en Josep Vallverdú amb els seus dibuixos. Fa poc es va editar el segon i me’n envia els dos! El primer del 2010 i el segon del 2017.

Resulta que no fa pas gaire, a en Manuel Cusachs i Xivillé li van fer una exposició antològica a Mataró a la sala de l’Ateneu de la Fundació Iluro (l’hereva de la Caixa Laietana) i allà vaig descobrir una facècia seva per mi desconeguda, la d‘il·lustrador. En vaig deixar constància i més endavant, coincidint amb ell en un acte, li vaig comentar, d’aquí deu venir el seu obsequi.

Tinc obra seva a casa, exposada, penjada, alguna comprada, altra que ell mateix em va regalar, altra que la vaig fer editar jo quan era alcalde i en vaig fer obsequi als que m’acompanyaren a la tasca municipal (quin pecat ara!). Sempre n’he estat d’en Manuel Cusachs, és un dels “nostres” preuats artistes.

Manuel, moltes gràcies! Estic molt il·lusionat i content!


toro (resum)

Armat d’afilades banyes,
si té torero i té plaça,
el toro pot ser dolent
i fer coses ben estranyes,
envoltat per una massa
sanguinària de gent.
Però si el deixen anar,
lliure, al prat a pasturar
enmig de vaques lleteres,
demostra bones maners
com qualsevol ciutadà.

(Josep Vallverdú)


(Manuel Cusachs)

La imatge la vaig fer amb el telèfon (ara aquest estri serveix per tot) a l’exposició ressenyada.

25 de maig.