24 de desembre del 2013

Els mercats borsaris.


Poques coses sabem aquí de l’autor més enllà del que es va dir quan va sortit editat el seu llibre. Georg von Wallwitz, “Ulises y la comadreja”, Acantilado, B-2013.
Matemàtic i filòsof, es dedica a gestionar una agencia d’inversions mobiliàries per compte propi. Fruit dels seus coneixement i experiència ha escrit un llibre, no gaire extens, en que intenta explicar què són els mercats des del punt de vista no de la teoria acadèmica, que diu que és impossible que pretenguin fer-ho encertadament, sinó des de la simple condició humana. Els inversors haurien de ser com Ulisses ja que al davant, els que pretenen vendre-li els productes financers, són musteles.
“Ulises escucha la llamada de las sirenas, pero es consciente de su propia debilidad y, por esto, sobrevive. Controla sus emociones, desconfía de todo y de todos, y este escepticismo le ayuda a moderar su ambición. Tiene el valor de enfrentar-se cara a cara a la realidad, aunque le pese. No se hace demasiadas ilusiones, no alimenta falsas esperanzas, pero sabe aprovechas las oportunidades, cuando se presentan. Miente a los demás si lo estima necesario, pero jamás se miente a su mismo. Es duro y es frágil, tal vez ésta sea la clave de su éxito.”
“Para la comadreja no hay nada más importante que las ganancias.”
“Para la comadreja, la complejidad de los mercados no es un reto intelectual, sino la posibilidad de conseguir un pedazo mayor de la tarta sin que los demás lo noten, El bien común y las normas morales se perciben incluso como una amenaza. Es una lata tener consciencia, cuando tienes que manejar mucho dinero para conseguir más dinero aún.”
Despès de la lectura del llibre de Greg Smith sobre la seva experiència Golmand Sachs aquest és un perfecte complement per fer-se d’una manera entenedora què són i com funcionen els mercats mobiliaris. La moral està totalment descartada. No hi ha lloc per judicis morals. En aquests mans estem.
“La combinación de conocimiento, experiencia, psicología, cálculo, inteligencia y animal spirit define a Ulises frente a las comadrejas.”
 
 

 

24 de desembre.