1 d’octubre del 2018

Erasme de Rotterdam


Fa uns dies, a la taula de novetats d’una de les meves llibreries de referència vaig ensopegar amb l’edició d’una antologia dels adagis d’Erasme de Rotterdam, No puc no parlar Ed. Ela Geminada, B-2018, recollida i traduïda per Joan Tello i Brugal. De nas vaig agafar-lo, el títol ja enganxa. En general aquesta sort em surt bé, com va ser en aquest cas, encara que aquell dia vaig errar-la amb un altre que vaig adquirir pel mateix sistema tot i que l’editorial sempre em mereix confiança.



Ara, aquesta antologia, l’he deixat a la tauleta de nit i cada dia, abans de adormir-me, amb l’altra lectura que fa el seu camí, em proposo llegir uns quants adagis, tot ressaltant-ne algun que em faci especialment goig. Aquí va el primer que em sembla especialment adient per comprendre els dies que estem passant.

116.
Patriae fumus igni alieno luculentior
El fum de la pàtria és més lluminós que el foc d’un altre país.
Homer, Odissea 1.58-59; Llucià, Elogi de la pàtria 11.


I així anem des de temps immemorials.


1 d’octubre.