26 de juliol del 2013

Dubtes.


Potser, acostumats a la banal truculència de la ficció no sabem valorar l’abast de la transcendència de la realitat.

Temps enrere m’hagués tocat decidir com aplicar el dol, oficial o no, per l’accident de tren a Santiago de Compostela a l’arrancada de la Festa Major. No sé què hagués fet. Amb quines opinions hauria contrastat la meva. Què hauria decidit i amb quin grau de convicció. Tinc dubtes, no estic segur de la meva hipotètica decisió.

L’ambient, -els temps i els dies-, fa difícil avui plantejar simplement la qüestió, sembla. La celebració de la festa com a fita suprema, i potser única i indiscutible, de la convivència col·lectiva, per ella mateixa, sense contextualitzar-la o justificar-la, ho fa impossible, ja que segurament en aquest punt és imparable o inqüestionable..

Altra vegada els temps i els dies.

26 de juliol.