23 d’abril del 2012

Una reflexión / Debat.


Avui, interessant resposta del comunicador Antoni Gutiérrez-Rubí: Transformar una ilusión  a un anterior article del filòsof Daniel Innerarity: Desenredar una ilusión. Per entremig, l’article del retall de Una reflexió. El debat promet.

Innerarity ens posa en guàrdia de les visions acrítiques del ciberutopisme i proposa saber distingir la funció crítica i desestabilitzadora de la capacitat de construcció democràtica. Internet té avantatges, però també té riscs que no cal oblidar. I conclou:
“¿Cuándo hemos tenido los seres humanos un instrumento cuyas capacidades de emancipación no incluyeran posibilidades de autodestrucción? Gobernar significa precisamente fomentar aquellas capacidades y dificultar o prevenir estas posibilidades.”

Gutiérrez-Rubí , contraataca: Cal donar una oportunitat a lo imperfecte, tot atacant ferotgement a la política establerta.
“Las dificultades de la cultura democràtica directa para ofrecer una alternativa no son pocas ni pequeñas. Aunque lo profundamente imperfecto no es la alternativa, sino la oferta actual. No nos equivoquemos.” Fort, va fort! “Si la política formal desprecia e ignora la actual denuncia por su incapacidad propositiva en términos convencionales, perderá una oportunidad irrepetible para revitalizarse con el injerto de lo nuevo.”

Cal esperar que el debat continuï, tant per un costat com per l’altre. És necessari.

23 d’abril.