25 de desembre del 2011

Nostalgia.

“Per la diada de Nadal, al vespre, sempre hi havia música. Un oncle tocava el violí, un cosí cantava “Cirereta vermella”, i un altre oncle cantava “El timbal d’en Drake”. La casa era petita i s’hi estava molt calentó.

La tieta Hannah, que ja s’havia passat al vi de xirivia, cantà una cançó sobre els cors ferits i la mort, després una altra en què deia que el seu cor era com un niu d’ocell; després tothom tornà a riure; i més tard me’n vaig anar al llit. Mirant per la finestra del dormitori, cap a la llum de la lluna i la neu infinita de color de fum, podia veure les llums a les finestres de totes les altres cases del nostre turó i sentia la música que en sortia i s’enfilava per la llarga nit que tot ho cobria a poc a poc. Vaig abaixar el gas i em vaig ficar al llit. Vaig arribar a pronunciar algunes paraules en la fosca sagrada que tot ho embolcallava i em vaig adormir.”

Dylan Thomas. “El Nadal d’un nen a Gal·les”  Viena edicions. B-2008.


25 de desembre.