7 d’octubre del 2011

Espigolant.


Tot desant un llibre al prestatge corresponent te’n adones d’un altre volum que està al costat, que vas deixar allà fa temps i ara et crida l’atenció. L’agafes, l’obres i t’hi entretens una estona.

En la meva fal·lera impulsiva de comprar llibres en tinc alguns de la col·lecció “Los pequeños libros de la sabiduria” de l’editor José J. de Olañeta de Palma de Mallorca. Són peces petites d’autors clàssics. En tinc en català i en castellà. El que vaig tornar a obrir és el Rubaiyat del poeta persa del segle XI Omar Khayyâm.

A peu dret el vaig fullejar una estona. Està fet de sentències curtes que pots anar espigolant, pàgina endavant, pàgina endarrere. En selecciono una que m’agrada:

“Olvida que tenías que ser recompensado ayer y que no lo fuiste. Sé feliz. No lamentes nada. No esperes nada. Lo que debe suceder está escrito en el Libro que hojea al azar el viento de la Eternidad.”  


7 d'octubre.