11 d’octubre del 2022

Una trucada.

 

A mi no em trucaran mai per ser Conseller ni res semblant. Quan potser era possible mai ho va ser, malgrat alguna informació desinformada, i ara ja se’m ha passat l’arròs i les ganes. Uff...! quin maldecap. Encara que alguns a la meva edat estan, o volen continuar estant, en el candeler i sense manies.

Al rebre una trucada d’aquesta mena el primer que hauria preguntat fora: “Perquè jo? No n’hi ha de més preparats per el comès?”. Sempre, en el ben entès, que el que truqués fos dels “meus”. Si no ho fos, en la meva previsible perplexitat, primer preguntaria: “En quin marc s’ha de desenvolupar la feina? Objectius, programa, companys, direcció, previsió de recorregut, ...”. Encara que... si ja no saps quins són els “teus” (no ho has sabut mai o ho has oblidat) agafes l’ocell al vol i a la cassola. Som-hi!

No, això d’estar al servei del “país”, de la “gent”, de “les idees”, està molt bé, però cal concretar quin país, quina gent, quines idees. No s’hi valen qualsevols i parafrasejant a Marx, Groucho, sinó són les meves en tinc unes altres, les que vulgui vostè.

S’explica que en l’època de la Restauració a Espanya un cap de Govern que estava a punt de caure l’endemà va cridar a un personatge per oferir-li el càrrec de ministre. Aquest li va dir: “Escolti, però si serà per sols un dia!”, i el cap de Govern li va respondre: “Sí, però vostè serà ex ministre tota la vida”.

No sé si hi ha molta gent que li fa dèria encara ser alguna cosa, especialment si ja n’has sigut alguna i més si no has de redimir-te, o rescabalar-te, de res, ans al contrari. Sí, hi ha molts exemples, alguns no massa reeixits, per cert. Noi, la fal·lera de la presència pública. Humana. Potser també afrontar un possible ridícul amb les esquenes, o les galtes, amples.

La condició humana i els camins del Senyor són inescrutables. Amén.

11 d'octubre.