28 de maig del 2022

Ninots

Ahir vaig entrar a una botiga especialitzada en “còmics” i em vaig proveir de dues peces que em van cridar l’atenció. L’una és la translació a aquell format, el còmic, d’una de les novel·les que més m’han agradat mai: “Camí de sirga” de Jesús Moncada, que va aparèixer l’any 1988. L’adaptació és de Roberto Morote, Trilita Edicions B-2021.

L’altra és un llibret, format petit, que recull acudits sense paraules de Cesc. Astiberri Ediciones, Bl-2013.  No sé pas si a les generacions actual els diu ja res aquest nom, però pels que som grans podem dir que va ser, aquest sí, un autèntic referent, aquell a qui et referies.

El dibuix que ve a sota va ser publicat als anys 70 a la revista “Por Favor”, i podríem posar-lo d’exemple de la plena actualitat, o de la possible reinterpretació actual, d’alguns dels seus “ninots”. El podríem ara titular: diferències generacionals?




28 de maig