3 d’agost del 2023

En temps de descompte. Final d’etapa.

 


Després de les eleccions municipals de maig d’enguany, correspon al nou Consistori mataroní constituït el passat 17 de juny reunir-se en Junta General de la seva Societat Anònima municipal, Aigües de Mataró S.A., per anomenar nou Consell d’administració de la societat.

Ja abans de les eleccions, i independentment del seu hipotètic resultat, vaig manifestar al Sr. Alcalde, President de la Junta General d’AMSA, la meva voluntat de no continuar ostentant la presidència del seu Consell d’administració, al marge de la possibilitat o interès que pogués haver-hi al respecte, voluntat que també vaig comunicar informalment als membres del Consell sortint tots ells representants de les forces polítiques llavors presents a l’anterior Consistori.

Vam celebrar el darrer Consell d’administració el passat 13 de juny i a hores d’ara no s’ha celebrat encara la Junta General que ha de renovar el Consell. Sembla que es farà a començaments de setembre, passat vacances. Per tant, es dona una situació d’interinitat en el Consell d’AMSA que no és problemàtica pel període estival en que estem i per haver estat resolts convenientment els possibles temes pendents.

Com cada any s’ha elaborat la Memòria anual de la companyia corresponent a l’exercici anterior, el de l’any 2022, i que enguany abasta també tot el període 2019-2023. Per motius de les normatives existents reguladores dels temps electorals successius que hem travessat no s’ha pogut fer pública. Ara ja ho és:

https://www.aiguesmataro.com/sites/default/files/downloadables/memoria_activitats_2022.pdf

 

Aquest publicació és cabdal per qui vulgui conèixer què és, què fa i com es fa, el servei d’abastament en baixa, la distribució als usuaris finals del servei, d’un element tant vital com és l’aigua i també la seva evacuació pel clavegueram i tots els controls i anàlisis inherents. També permet conèixer altres activitats de la companyia com és el Tub verd, subministrament de calor i fred a domicilis, empreses i equipaments públics, i la participació en la gestió del sistema de depuració aigües residuals de tots els municipis de la comarca.

L’any 2015, en una situació de governabilitat complicada a l’Ajuntament, l’Alcalde, President de la Junta General de l’empresa, em va demanar si podia fer-me càrrec del seu Consell d’administració. Vaig accedir, encara que estava jubilat, ja que el tema m’agradava (i encara m’agrada), no era executiu (aquesta feina recau en la gerència), ni era retribuït (fet que potser caldrà repensar en un futur). Al 2019, amb una situació de governança més estable, la Junta General va creure convenient renovar-me la confiança.

Ara, però, sóc jo el que plantejo que cal relleu. El jubilats podem donar algun un cop de mà, donar algun consell si ens ho demanen, però la responsabilitat ha de ser assumida per les generacions que en la flor de la vida, s’estan llaurant el seu futur. Els grans ja vam llaurar-nos-el en el seu moment i tenim unes perspectives ja finites de les que hem de gaudir-ne mentre puguem.

En aquesta segona etapa de responsabilitats públiques en la vida col·lectiva de la meva comunitat, confesso que m’ho he passat bé (algun mal moment, “pelillos a la mar”). Crec que la feina d’aquests vuit anys ha estat profitosa, al menys a mi m’ho sembla. En la presentació de la memòria que vaig redactar per encapçalar-la (curiosament hi falta de la del President de la Junta General) explico la celebració del centenari de l’empresa, l’any 2022, l’activitat de l’exercici darrer i un resum dels principals fets d’aquest període 2019-2023. Aquí hi ha l’enllaç per si algú li pot interessar.

 

https://magrinyar.blogspot.com/p/1-2023-presentacio-de-la-memoria-damsa.html

 

Tanco un altre capítol de la meva vida. Estic content i satisfet.




 

3 d’agost.