26 de desembre del 2023

Els versets del néts per Nadal

 

Joan

 

Enfilat a la cadira

i al voltant d’aquesta taula,

ara que tothom em mira

trio prendre la paraula.

 

Parlo per donar la veu

als que no deixen parlar,

i perquè mai oblideu

a qui no es pot pagar el pa.

I també per recordar

que escalfi com flama i brasa

a qui li falli la sort

o hagi de ser lluny de casa.

 

I brindo per l’esperança

d’anar fent un món com cal,

que el demà just ja s’atansa

I us desitjo un Bon Nadal!

 

 

Mar

 


Ja ha arribat el Nadal, els Reis vindran,

junts amb la família obrirem regals,

fem cagar el tió i el pessebre muntem,

esperem que vingui el Pare Noël.

 

Muntem l’arbre, les llums s’encenen

i per acabar l’estrella hi pararem.

Els pastorets anirem a veure,

mirarem com han decorat tots els carrers.

 

Ja ha arribat Nadal, els Reis vindran.

Junts amb la família obrirem els regals.

Fem cagar el tió i el pessebre muntem

Esperem que vingui el Pare Noël.

 

 

Gerard

 

M’agrada el Nadal, faig petons i regals.

         Els carrers i els balcons, plens de llums i colors.


M’agrada el Nadal un pessebre com cal.

 

Pastorets i torrons i cançons vora el foc.

Quan miro la nit, veig el vidre entelat.

Escric amb el dit Bon Nadal i un desig.

 

Vull un somni de neu per baixar amb un trineu.

Poder veure el Rei Blanc fent de mag un instant.

 

M’agrada el Nadal.


No sé quants anys més em queden i els queden per veure el dia de Nadal, a la sobretaula, com els néts s'enfilen a la cadira i reciten el seu verset. Però en vull deixar constància pel record. Nostàlgies de l'avi.

26 de desembre.