L’Eulàlia
com a tècnica de l’administració pública, té responsabilitats de tirar endavant
l’administració electrònica al Departament on treballa. Fa uns dies va fer un fil al
Twitter (ja m’explicaràs com es fa això que els vells encara no en sabem)
sobre els principis que han de regir la feina dels funcionaris públics en el
món d’avui. Unes noves taules de la Llei?
Tant de bo!
I.
Usa sempre
la signatura electrònica. No signis a ma.
II.
Els
expedients seran electrònics o no seran. No creïs nous expedients en paper.
III. Garanteix
que les persones puguin fer tots els tràmits de manera electrònica. La
tramitació presencial només es reserva a les persones físiques que ho demanen.
IV. Simplifica
els teus tràmits per sobre de totes les coses.
V. Elimina tota
la burocràcia interna possible i qüestiona’t les coses que “es fan així” només
perquè “sempre s’han fet així”.
VI.
Amb les altres administracions
i internament comunica’t sempre de forma electrònica.
VII. No demanis
als ciutadans documents originals ni elaborats per una administració publica.
Demanar la fotocòpia del DNI i còpies de documents per triplicat està
completament prohibit!
VIII. Notifica de
manera electrònica sempre (recorda que no serveix un correu electrònic).
Addicionalment, notifica en paper només a les persones físiques que ho demanin.
IX.
Fes còpia
autèntica de totes les resolucions (i de qualsevol altre document oficial que
hagi de sortir de l’administració).
X. Quan les eines electròniques fallin, mantingues la calma i persisteix (i
recorda el temps que costa notificar per edictes i que els bolígrafs i les
impressores també es queden sense tinta).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada