23 de juny del 2026

Del trist espectacle a Sabadell.

 

És conegut que a la indústria del futbol (sic) a part de no haver-hi un pam de net no hi ha en els seus components masses llicenciats en filosofia o ciències polítiques ni tampoc gaires enginyers. Sí que hi ha alguns llestos i molts espavilats, especialment entre els directius.

Un jugador del Sabadell en plena eufòria de la celebració per la consecució d’haver tornat a les categories del futbol professional (fins ara jugava de franc, oi?) des del balcó de l’Ajuntament de la localitat se li “va anar l’olla”, el va trair el subconscient i se’n va anar de mare.

Va posar de manifest -i el “respectable” ( ah, no!, això és de les corrides de toros) el va seguir- quin és el moment de la política a casa nostra i com s’han perdut (amb l’anuència de la “modernitat”) les formes i els principis de la bona educació. Ara tot s’hi val, àdhuc insultar greument i en públic a persones que mereixen respecte institucional encara que no siguin dels “teus”.

El club al que pertany aquest cap buit té un gros problema. En nom seu s’ha comés al meu entendre una falta greu als ulls de tothom. No sé si té conseqüències legals, però sí que en té de cíviques i s’hauran de redimir.

Crec que la redempció i expiació de la culpa hauria de passar perquè l’entitat assumeixi el dèficit cultural i democràtic que té a casa seva. A més d’ensenyar a xutar una pilota amb els peus (en aquest cas a agafar-la amb les mans) hauria d’introduir a tots els nivells dels equips del club uns cursos obligatoris de cultura general, comportaments, modus i bona educació.

No ho tenen difícil, hi ha una Universitat a prop que segurament per fer aital feina els demanaria uns emoluments inferiors a la mitja dels que pagaran als seus jugadors professionals la propera temporada. Vaja, crec que és l’única sortida a l’atzucac en que es troba el President i la Directiva de l’entitat en aquest moment. Sinó, com es pot presentar a veure la Sra. Alcaldessa per exposar-li qualsevol cosa relativa a les relacions que es donen entre el Club i l’Ajuntament?

El camp de la Nova Creu Alta és municipal. Segons la web del club (C.E. Sabadell) és l’estadi municipal de la Nova Creu Alta inaugurat el 1967 i a més d’aquesta titularitat és la seu oficial de l’entitat.

Res, noi, a fer un Canossa (tampoc això deuen saber què és)



23 de juny.