31 de desembre del 2021

Balanç de l’any, ciclista.

Pel maig vaig fer un escrit explicant el què era la T.A.M. (taxa anual mòbil) i com l’havia fet servir al llarg de la meva vida professional. Ara l’he recuperat d’on l’havia desat i la publico en aquest blog penjant-la en la data en que la vaig fer.

Avui, 31 de desembre, he sortir a fer cames amb bicicleta. El dia era molt bo, solet, bona temperatura. El recorregut ha estat curt ja que havíem d’anar al mercat, l’últim de l’any.  En Quico, el nostre pagès de referència, ens ha dit que la setmana que ve no vindria el divendres i que el proper dissabte tampoc vindria. Clar, el proper dissabte és demà, cap d’any, i la setmana que ve ja hi haurà mercat normal els dissabtes.

Resumeixo el que ha estat l’any ciclista per a mi. Déu n’hi do. Mai havia fet tants kilòmetres, la bicicleta (ja amb motor elèctric) m’ha ajudat. He fet alguna de les fites que volia i que vaig explicar que pretenia a l’escrit de la T.A.M. Veurem l’any vinent què soc capaç de fer. Aquí hi ha les dades.






Com es pot veure dels números i de la primera gràfica, les dades de cada mes, l’evolució és molt irregular. El 2019 va ser dolent, ja ho sé i sé el perquè. Hi ha a més el forat, el buit, del març i de l’abril del 2020, el temps del confinament. Però a la sortida d’estar tancats la corba comença  a enfilar-se.

N’hi ha que han cercat una taula en una terrassa d’un bar per desfogar-se i treure cabòries. Pel que es veu el que vaig fer jo va ser agafar la bicicleta i fer kilòmetres.

He tingut dos bons companys. En Xevi pel Passeig Marítim, i ara més enllà fins a Vilassar  de Mar tot contravenint les indicacions de que no es pot passar pel nou pas obert per la protecció de la via, i en José Mª que cada dia festiu m’acompanya i m’aconsella per les carreteres properes (i no tant properes).

 La T.A.M. del 2020 i del 2021, la segona gràfica, és creixent encara que sembla que hi ha un sostre que s’assoleix cap a mitjans d’aquest any. Dels 1.843 km. del 2019 (any difícil pera mi), fins els 3.221 d’enguany hi ha un increment del 75%. Psicològicament la pandèmia no m’ha afectat, ans al contrari, em trobo més be que mai, deu ser una qúestió de l'edat.

31 de desembre. Cal tancar i anar a buscar les coses que falten per celebrar-ho.