13 de juny del 2020

Xerrada per videoconferència per Vilassar de Mar.


Ahir, solucionats els problemes tècnics que jo tenia, vam poder fer la xerrada que els companys del PSC de l’Agrupació de Vilassar de Mar m’havien demanar i que no vàrem poder fer el dimarts passat. No sé exactament quant va durar la meva exposició, no ho vaig controlar, però amb el debat interessant que va haver-hi a continuació en el que van intervenir uns quants dels participants, vam estar dues hores, de 7 de la tarda a 9 del vespre.

Quan vaig parlar amb el cap (provisional) de l’agrupació vaig titular la xerrada com a: “L’economia després del Covid-19, una visió”. El que volia remarcar era que els exposaria el que jo pensava sense pretendre que això fos res segur, que sols eren els meus dubtes. Però no sé per quina raó l’afegit de “una visió” va desaparèixer de la propaganda de l’acte. Que quedi clar que no pretenc que el que jo penso del tema sigui el què ha de ser. Crec que el dubte és una virtut democràtica i que el debat enriqueix la societat. No podem anar pontificant  i jo menys, ja que no tinc cap títol ni autoritat per a fer-ho.

L’experiència va ser novadora per a mi, sempre havia fer xerrades presencials i ara parlava a una pantalla encara que veia les cares dels que em seguien i desprès vaig poder contestar també a distància les seves preguntes i qüestions. Sí, ja he fet altres actes (aquests dies del confinament) per teleconferència però no és el mateix que una reunió administrativa o política que quan ets el protagonista de la sessió.

El fet que quedés enregistrada la sessió també em va semblar interessant ja que poden aprofitar-se del que es va dir moltes altres persones si els organitzadors la pengen a la xarxa. S’està estenent aquest sistema, cada dia m’arriben propostes per seguir amb aquest format. No sé quina audiència tenen, encara no he tingut temps de ficar-me en cap d’elles i veure-ho, però és inevitable que el sistema es generalitzi, l’estalvi de moltes coses capgirarà el que fins ara es venia fent i com es feia.

Té avantatges i inconvenients, ja els vaig dir i ahir els vaig poder comprovar en la meva pròpia pell. Un cop tancat l’ordinador, del meu despatx a la taula on m’esperava el sopar a punt. No vaig poder compartir realment, sols virtualment, la companyia dels companys i amics vilassarencs (de mar, del barri mariner).

Vaig preparar un power point que em va servir de recolzament per anar desenvolupant la xerrada. El poso aquí sota.










13 de juny.