11 de maig del 2020

Eulàlia, ho sento.


A la meva filla Eulàlia Mas Agell




La meva família més directa al complet: els meus avis paterns (en Jaumet i l’Angeleta), l’àvia materna (l’Anita), els meus pares (en Simón i la Teresita), el meu germà Jaume i jo. La foto és feta a can Món, a Cabrils, a començaments dels anys cinquanta del segle passat, quan l’avi encara hi tenia les feixes on feia de pagès.

Benvolguda filla:

Malgrat la voluntat de la teva mare –amb la meva aquiescència- de ser trencadora a l’hora d’anomenar-te i batejar-te amb els noms que hi havia tradicionalment a les nostres famílies, lamento comunicar-te que no ets la primera Eulàlia Mas que hi ha a la nostra nissaga.

He trobat una Eulàlia Mas al segle XVIII casada amb en Bartomeu Abril (que és l’Abril més antic que tinc localitzat fins a aquest moment) que van ser pares d’en Jaume Abril Mas nascut el 1790. No sé, encara, si van tenir més fills.

Aquest Jaume Abril Mas (recorda que el teu avi es deia Mas Abril) va tenir dos fills (que tingui localitzats), en Bartomeu i en Llorenç. El primer, en Bartomeu, va tenir sis fills i filles amb la Cristina (Llúcia) Roldós Mas que al enviudar es va tornar a casar i ho feu amb en Llorenç, el germà del seu primer marit. Sembla que d’aquest segon matrimoni no hi ha fills/es.

El fill gran d’en Bertomeu, en Jaume Abril Roldós, va ser l’hereu directe del seu avi Jaume Abril Mas, ja que el seu pare era mort quan el seu avi va fer testament a punt de morir-se amb 86 anys, i es va casar amb la Catalina Diví Rovira. 

Fins aquí, tots els Abril de la família que tinc coneguts són de Cabrils, mentre que els Diví venien de l’altre costat de la carena: d’Òrrius i de Canyamars.

Curiosament per part del teu avi matern, en Pepito Agell, hi ha la discussió si el seu segon cognom era David, Daví o Diví, com figura en diversos registres.

Aquest matrimoni Abril Diví va tenir nou fills i filles (un morí als dos anys, en Joan. Més endavant tornarien a posar el mateix nom a un altre dels darrers). Una de les filles, la Maria dels Àngels (Angeleta) Abril Diví, va ser la teva besàvia, mare d’en Segimon (Simón) Mas Abril, el meu pare i el teu avi patern que tampoc vas conèixer ja que va morir el 1977 abans de que tu vinguessis al món.

No sé pas que trobeu d'interessant a les series de la tele.



(estat actual dels coneixements que tinc de la branca Abril del meu arbre genealògic)

Com es pot deduir, estic sobre l’arbre genealògic de la meva família. Costa anar-la completant, i més confinat des de casa. És apassionant.


11 de maig. Comença una nova setmana de confinament, encara a la fase 0. En podrem sortir aviat?